Hjärta & Mod

Vi på MARELD brinner för landskapsarkitekturens roll, att addera och göra skillnad. Vår grundsyn på vårt arbete har vi kokat ner till två ord; Hjärta och Mod. Dessa genomsyrar och styr vårt sätt att se på problem och möjligheter, på varandra, på andra projektdeltagare, på kunder och uppdragsgivare.

Hjärta

Vi har alltid hjärtat med i vårt arbete. Vi tror på hänsyn och omtanke, på hållbarhet och helhetslösningar. Vi tror på samarbete, på att lyssna och lära nytt av andra varje dag. Lekfullhet, nyfikenhet och engagemang driver oss framåt.

Mod

Som samhällsbyggare arbetar vi med framtiden, för de som kommer efter oss. Vi drar nytta av erfarenhet och beprövad kunskap men har samtidigt modet att bryta med gamla tankar och synsätt. Vi vågar säga ifrån och försvara våra värderingar.

 

Historia

MARELD landskapsarkitekter har sina rötter i Hunnebostrand, i hjärtat av Bohuslän. Där startades kontoret 2006 av Oskar Ivarsson. I augusti 2012 startade MARELD en filial i Göteborg och sedan maj 2013 finns hela kontoret samlat i vår nya lokal på Esperantoplatsen. Genom detta steg vill vi bli det självklara alternativet i såväl storstad som småstad.

 

Verksamhet

MARELD är ett mindre kontor som alltid levererar personlig och professionell rådgivning. Vi har hela tiden fokus på att vår arkitektur tillmötesgår kundens önskemål och ekonomiska ramar. Vägen till ett gott resultat är en kombination av nytänkande och erfarenhet. När MARELD antar ett projekt utlovas helhjärtat engagemang.

Team

Våra medarbetare har tidigare jobbat på väletablerade kontor i Sverige och utomlands. Det säkrar hög kvalitet och breda influenser. Vi har erfarenhet av och hanterar alla projektets faser, från konceptutveckling till projektering. När uppgiften kräver det, hämtar vi in kompletterande kompetenser från vårt konsultnätverk.

Att genomföra ett projekt är ett lagarbete. Alla anställda är på något sätt inblandade i och har kunskap om uppdragen. En av det lilla kontorets fördelar är en överblickbar och flexibel organisation. Det säkrar god kontinuitet och kunden kan känna sig trygg med att enkelt hitta fram till rätt person.

MILJÖ- OCH KVALITETSARBETE

Det är vårt mål att hela tiden bli bättre, genom att vara nyfikna och anta nya arbetsmetoder. Styrning och utveckling av kvalitetssystemet sker löpande och engagerar alla medarbetare.

Marelds Dataskyddspolicy

Läs mer om vår Dataskyddspolicy här